tirsdag 24. september 2013

Svar på brev frå Helga : Bergsveinn Birgisson

Denne boka er det mange som har lese.HELDIGVIS FOR DET! (Eg veit  det er mange som har lese ho fordi den stadig vert levert inn her på biblioteket. Og dei som leverer inn har ofte ein kommentar på lur. Kommentarane rundt denne boka har vore meir som djupe hjartesukk!)
Eg har vore spent!
Men den har vore utlånt. Og med venteliste...Men eg var heldig : den var ledig som e-bok ved Bergen off. bibliotek! HURRA!
Så har eg prøvd mitt første e-lån og lest mi første e-bok (på telefonen...!)(Ja, ganske knotete, men eg syns det gjekk greit! Viss eg skulle lese ei lengre bok, ville eg nok heller brukt Ipaden)
No har dette nesten blitt eit blogginnlegg om å lesa e-bok, eller om kva folk seier når dei leverar inn denne boka.
Det beklagar eg.

Svar på brev frå helga:  
Eg smeltar!  Det handlar om Bjarne, ein gammal mann. Han sit og ser tilbake på livet sitt. Boka er eit brev stila til Helga. Bjarne og Helga hadde eit heftig kjærleiksforhold då dei var unge, men begge var gift på kvar sin gard, og alt måtte haldast hemmeleg. Helga vart gravid og Bjarne måtte frå sidelinja sjå si einaste dotter veksa opp på nabogarden, utan å få vera far for henne. Helga ville at ho og Bjarne skulle "rømma" i lag. Ho ville bryta ut og flytta til Reykjarvik og byrja eit nytt liv der. Bjarne var redd for å mistrivast i byen. Han hadde hjarta sitt i garden og bygda.
Heile romanen er brevet som han skriv til si høgt elska Helga. Han freistar å forklara henne (og segsjølv) kvifor det vart slik som det vart.  Dei elska kvarandre, men fekk kvarandre ikkje.
Den korte romanen her er lett å lesa viss du likar (eller elskar) nynorsk. Språket er poetisk, men kan sikkert oppfattast som tungt eller gamaldags. Eg syns at det berre er NYDELIG.
I tillegg til Bjarne og Helga si historie, får me mykje islandsk kulturhistorie. Og boka er proppa med artige kvardagshendingar. Eg lo godt då Bjarne og ein ven  skulle avgarde for å henta eit lik seint på hausten. Eg vil ikkje røpa kva som skjer, men eg veddar 400 kroner på at du ikkje kan gjetta deg til det!
LES, min venn! LES!

1 kommentar:

  1. Takk for at du gav meg ei påminning om denne boka. Din begeistra omtale sender meg rett til biblioteket på jakt. Forhåpentligvis står den i hylla :-)

    SvarSlett