mandag 27. mai 2013

Kråkeslottet : Kari Sverdrup

I helga las eg "Kråkeslottet" av Kari Sverdrup. 

Det er ei ungsomsbok. Eg er ganske sikker på at den passar best for jenter.
Eg likte den knallgodt fordi den skil seg litt frå "typiske" ungdomsromanar....samtidig som den er akkurat det! Det handlar jo om ungdom og ungdomstid og alt det som er typisk på ungdomskulen!
Eg skal forklara litt meir kva eg meinar. Som oftast i ein ungdomsroman er det eit tydelig problem, eller eit TEMA...kanskje det handlar om spisevegring eller abort eller nettmobbing eller fotball...ikkje sant? Men: Kråkeslottet handlar litt om alt....liksom! Litt om heile livet. Ja, det er eindel problem - livet går ikkje knirkefritt på nokon måte, men denne boka dreier seg ikkje berre om EIN STOR TING....Skjønar?
Det handlar om Janna. Familien har nettopp gått i oppløysing, og ho har flytta inn i ein leilighet i eit gammalt hus som vert kalla "Kråkeslottet" ilag med småsøsken og mor. Jonna trivst ikkje.
I sommar var Jonna og faren på båttur. Då møtte ho Sebbe  som ho vart så forelska i, men no let han ikkje høyra frå seg...
Janna si beste veninne er Regine som har alt. Ho er einebarn og har rike foreldre. Ho  likar å styre det meste. Ho legg planar og strategiar og lagar intrigar. Janna er glad i Regine, men er dette spelet greit? 
Og så er det haustball og ballkjolar, glitter og stas. Og Ella, outsideren...Kva er det med henne i grunn? Ho er mystisk og rar, og ho har ei slags uforklarleg kraft i seg. Ella er dessutan blitt venner med Georg!
Heile boka handlar eigentleg mest om å ta ansvar for sitt eige liv. Få dagane til å gå, ta dei riktige vala. Janna bur i ei lita bygd, der alle kjenner alle. På godt og vondt!
Eg håpar at du vil lesa "Kråkeslottet"!  Eg likte den så godt. Janna er ei jente som eg gjerne ville blitt kjent med! Og veit du kva? Eg oppdaga nettopp at det er skrive to bøker til om gjengen frå Tvedt : "Tilfeldig engel" og "Heksehot". OPPTUR!
Les, min venn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar