tirsdag 4. september 2012

Bomb dem! Mikael Niemi



Mikael Niemi - mannen som skreiv "Populærmusikk fra Vittula". Me lo slik at me grein då me las den! Det er klart at eg hadde visse forventningar då eg sette meg med den nye boka hans "Bomb dem!"
-Tittelen er heftig!
-Framsida er tøff.
-Humoren er absolutt tilstades.
-Historien er sterk!

Niemi har heilt klart hatt skulemassakrane i Finland i tankane då han skreiv.  Her i Noreg opplevde me 22.juli 2011 : boka er brennaktuell  sett i dette perspektivet!
Hovudpersonen er 16 år. Han ser på klassekameratane sine som anten idiotar eller drittsekkar. Han ser seg sjølv som middels og kjedelig, ein som ingen legg merke til. Men inni seg veit han at han er ...eit geni! Han er rasande sint på alt og alle rundt seg. Men vår mann tyr ikkje til vald - han skriv dikt!

Bomb dritten
Bomb hele dritten
Kast granater i korridorene
Bomb hjernene
Kast ildstråler inn i klasserommene,
i klasseromcellene
Det takkete blir rundt
Det runde blir et hjerte
Hjertet fylles med bensin og kastes
Slik at sjelen brenner
Slik at vi dør og begynner å leve
Slik at taket løfter seg og vi kan se
Den røde himmelen


Han heng opp slike dikt på skulen, men vert møtt med sensur....
Det er ingen som forstår.
Men det er ein slags venn. Pålle heiter han. Problemet er at Pålle ikkje synst at ord kan brukast som pistol. Pålle vil ha krig.

Viss ikkje denne boka gjer inntrykk, kan eg ikkje forstå det! Dette er ei sterk og viktig forteljing.
Den er lett å lesa, den har eit sprakande energisk språk, den gjev skarpe bilete, den overrumplar og gjer meg lattermild, trist og redd - alt om ein annan.
Er den god? Ja, det trur eg.
Er den verd å lesa? Ja, det veit eg.
Til boka, folkens!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar